FMCSA keurt MirrorEye goed als alternatief voor spiegels voor bus en touringcar

De Federal Motor Carrier Safety Administration (FMCSA) verstrekt een vijfjarige vrijstelling waarmee in Amerika het camera monitoringssysteem MirrorEye geïnstalleerd kan worden op vrachtwagens in plaats van de traditionele achteruitkijkspiegels. Maar hoe zit dat met bussen en touringcars?


Het goede nieuws is dat de vrijstelling niet alleen geldt voor spiegels bij vrachtwagens, maar ook voor spiegels bij elke bus, anders dan een schoolbus, met een totaalgewicht van meer dan 4.536 kg. De vrijstelling geldt uitsluitend voor het MirrorEye-systeem, waardoor dit het enige camera monitoringssysteem is dat volledige vervanging van traditionele spiegels in de Verenigde Staten mogelijk maakt.

De missie van de FMCSA is het voorkomen van dodelijke ongevallen en verwondingen met bedrijfsvoertuigen. Het is gebleken dat het camera monitoringssysteem MirrorEye aan de zichtbaarheidseisen van traditionele spiegels voldoet en deze overtreft door de volgende verbeteringen te bieden:

  • Groter zichtveld en brengt de dode hoeken in beeld - Drie monitoren vergroten het zicht van de bestuurder aanzienlijk en brengen de dode hoek in beeld.
  • Real-time beelden worden continu getoond zonder onderbreking.
  • Verbeterde beeldkwaliteit – Hoge resolutie digitale camera's bieden nachtzicht in kleur, verblindingsreductie en zijn zeer lichtgevoelig.

Naast de duidelijke veiligheidsvoordelen, biedt het MirrorEye camera monitoringssysteem ook een verbeterd brandstofverbruik door het aerodynamische ontwerp. Testen door derden en de praktijk hebben aangetoond dat met MirrorEye uitgeruste voertuigen tot 2,5% brandstofbesparing kunnen verwachten.

Neem contact met ons op voor meer informatie.