Nieuws

  1. Schade en ongevallen voorkomen met autonome bouwvoertuigen

    Schade en ongevallen voorkomen met autonome bouwvoertuigen

    Efficiënter werken, de productiviteit verhogen en de veiligheid vergroten. En dat allemaal tegen de laagst mogelijke kosten. De bouwplaats van de toekomst is dan ook intelligent, geautomatiseerd én autonoom. Hoofdrolspeler in dit verhaal? De camera.  Meest voorkomende oorzaak van een ongeluk op een bouwplaats of in een mijngroeve, is slecht zicht. Doordat bouwmachines vaak erg groot zijn, kan een bestuurder niet goed rond zijn voertuig kijken. Als de bestuurder ook nog eens onder grote tijdsd...

    Lees meer

  2. FAMOS camera koppelbaar met TomTom Bridge

    FAMOS camera koppelbaar met TomTom Bridge

    Breid uw TomTom navigatiesysteem uit met een camera. Vanaf nu zijn Orlaco camera’s te combineren met de systemen TomTom Bridge en Pro 827X. Via een interface kunnen tot maximaal vier analoge camera’s aangesloten worden op de navigatie. Zodra de camera is aangesloten, schakelt het systeem automatisch over naar video input. Plug & Play Sluit de Orlaco camera’s eenvoudig aan op het TomTom video dock met de interfacekabel van Orlaco met een 3,5 mm video connector (0304060). Deze oplossin...

    Lees meer

  3. Zicht op de uitzwaai van bussen

    Zicht op de uitzwaai van bussen

    Met de toenemende verkeersdrukte in de binnensteden is goed zicht rondom uw bus of touringcar van levensbelang. Bij het maken van een scherpe bocht kan de achterzijde van een bus vanwege de lange achterbouw gevaarlijk uitzwaaien. Hierdoor heeft de chauffeur geen zicht meer op de achterzijde van de bus, met kans op schade aan het voertuig of de omgeving. Orlaco komt daarom met een zichtsysteem speciaal voor bussen en touringcars om de blinde hoeken aan de achterzijde in beeld te krijgen. M...

    Lees meer

  4. Innovatie maakt front én troittoirspiegels overbodig

    Innovatie maakt front én troittoirspiegels overbodig

    Goed nieuws voor truckfabrikanten. Vrachtwagens uitrusten met dodehoekspiegels hoeft niet meer. Orlaco heeft als eerste RDW-goedkeuring verkregen om een camera-/monitorsysteem te leveren dat beide dodehoekspiegels voor klasse V en VI (front- en trottoir) vervangt: CornerEye®. Met de wereldprimeur wil Orlaco de verkeersveiligheid vergroten en (gevolg)schades beperken. CornerEye is het eerste systeem dat met haar component approval de spiegels voor de dode hoeken overbodig maakt. Het RDW he...

    Lees meer

  5. Achter- en zijzicht voor graafmachines

    Achter- en zijzicht voor graafmachines

    In veel gevallen zorgt het ontwerp van de graafmachine en de werkpositie van de graafarm ervoor, dat er sterke zichtveld limitaties zijn aan de rechter- en achterzijde van de machine. Met een achteruitrijcamera en een zijzichtcamera op uw graafmachine weet u zeker dat u veiliger achteruit kan rijden en beter zicht heeft aan de rechterzijde van de machine. Naast de aansluiting op een robuuste Orlaco monitor is het ook mogelijk om de camera’s aan te sluiten via onze speciale Switcher op een...

    Lees meer

  6. Speciale achteruitrijcamera met hulplijnen

    Speciale achteruitrijcamera met hulplijnen

    Robuste compacte achteruitrijcamera die speciaal geschikt is voor achter zicht op o.a. vrachtwagens. De camera is uitgerust met: geïntegreerde hulplijnen tijdens het achteruitrijden, fisheye correctie, en geeft standaard een gespiegeld beeld weer. Naast de aansluiting op een Orlaco monitor is deze camera zeer geschikt om doormiddel van een speciale adapterkabel aan te sluiten op vrijwel elk on-board display/radio/navigatie van derden, mits deze beschikt over een video input. De camera is...

    Lees meer

  7. Warmtebeeldcamera (TIC)

    Warmtebeeldcamera (TIC)

    De Orlaco TIC camera is een robuuste warmtebeeldcamera. Deze camera is toepasbaar in seriële zichtoplossingen op voer- en vaartuigen. De camera is schok- en vibratiebestendig, stikstof gevuld, 100 procent waterdicht, heeft een verwarmd lensglas en geeft het best mogelijke beeld onder alle weersomstandigheden. De camera beschikt over Uncooled LWIR Thermal Imager 324x256 VOx Microbolometer technolgie en een 9Hz frame rate.

    Lees meer

  8. RadarEye voor wielladers

    RadarEye voor wielladers

    Met een achteruitrijcamera op uw wiellader weet u zeker dat u veiliger achteruit kan rijden, omdat dit systeem is uitgerust met achteruitrijsensoren wordt u doormiddel van geluidssignalen en grafische overlays actief gewaarschuwd voor dreigend gevaar. De zeer robuuste RadarEye sensoren zijn speciaal ontwikkeld voor zware machines en zitten in een speciale houder die in verschillende posities kan worden gezet. Via de software in de monitor kan de juiste detectiezone grootte worden ingestel...

    Lees meer

  9. Orlaco Zijzicht voor Spoorwegtoepassingen

    Orlaco Zijzicht voor Spoorwegtoepassingen

    Of het nu gaat om zicht op de passagiers of op de situatie buiten bij de haltes; voor een bestuurder van openbaar vervoer is goed zicht onmisbaar. Hoe breng je de situaties in en rond een tram overzichtelijk in beeld? Vervoersorganisatie HTM kiest voor het gemak van rijden met betrouwbaar beeld op de monitor gecombineerd met een onderhoudsarm camerasysteem. Inmiddels hebben op 47 trams in Den Haag de buitenspiegels plaatsgemaakt voor Orlaco-camera’s. Maar liefst 350.000 reizigers per dag ve...

    Lees meer

  10. RadarEye voor vrachtwagens

    RadarEye voor vrachtwagens

    Met een achteruitrijcamera op uw vrachtwagen weet u zeker dat u veiliger achteruit kan rijden, omdat dit systeem is uitgerust met achteruitrijsensoren wordt u doormiddel van geluidssignalen en grafische overlays actief gewaarschuwd voor dreigend gevaar. De zeer robuuste RadarEye sensoren zijn speciaal ontwikkeld voor zware machines en zitten in een speciale houder die in verschillende posities kan worden gezet. Via de software in de monitor kan de juiste detectiezone grootte worden ingest...

    Lees meer