MirrorEye®: camerasysteem voor spiegelvervanging

Vergroot de veiligheid en bespaar op het brandstofverbruik van je voertuig met MirrorEye. MirrorEye is een camerasysteem dat spiegels van vrachtwagens en bussen vervangt door geïntegreerde digitale High Definition (HD)-camera’s en digitale monitoren. Het camerasysteem vergroot de veiligheid, waardoor je comfortabel rijden en eenvoudig manoeuvreren in alle verkeerssituaties.

✔ Vergroot de veiligheid

MirrorEye vergroot de veiligheid door een zichtveld af te dekken dat groter is dan zichtklasse II, IV en V. Met beter zicht kun je comfortabel rijden en eenvoudig manoeuvreren in alle verkeerssituaties. Dit vergroot de veiligheid van de chauffeur, de passagiers en andere weggebruikers.

✔ Altijd haarscherp beeld

MirrorEye biedt altijd een haarscherp en gedetailleerd beeld, ook bij laagstaande zon, regen, sneeuw en stof. De camera’s passen zich moeiteloos aan tussen het licht en donker in tunnels en bieden ook ’s nachts een perfect zicht. En dankzij de kwaliteit van de nachtzichtfunctie heeft de bestuurder in vergelijking met conventionele spiegels beter zicht op het omringende nachtverkeer.

✔ Realtime HD-beelden

MirrorEye bestaat uit twee High Definition camera-units die via een voertuig specifieke interface gemonteerd worden. De robuuste camera’s zijn 50G schok- en vibratiebestendig, IP69K water- en stofdicht en zijn operationeel in temperaturen die variëren van -40°C tot +85°C. De realtime HD-beelden van de camera’s worden middels een split screen op twee 12,3” monitoren weergegeven.

✔ Bespaart kosten

Dankzij het compacte design, de positionering op de body en het verbeterde zicht worden schades eenvoudigweg voorkomen en wordt de inzet van je wagenpark vergroot. Dankzij het compacte en aerodynamische design bespaar je bovendien brandstof. Dit alles draagt bij aan een aanzienlijke verlaging van de Total Cost of Ownership.

Voor vrachtwagens en bussen

MirrorEye is geschikt voor zowel vrachtwagens als bussen en touringcars. De camera’s, monitoren en kabels zijn exact hetzelfde, alleen de behuizing van de camera’s is anders. De behuizing van de busvariant is compacter, omdat een bus niet zo lang en breed is als een vrachtwagen met trailer. Daarnaast is de variant voor vrachtwagens voorzien van een panning-functie. De camera’s bewegen daardoor automatisch mee tijdens het afslaan of achteruitrijden, waardoor chauffeurs beter zicht hebben tijdens deze manoeuvres.