Digital SideEye voor bussen: het Blind Spot Information System verhoogt de veiligheid in de dode hoek

Het Digital SideEye-systeem met hoge resolutie van Stoneridge-Orlaco vergroot de verkeersveiligheid en het comfort van de bestuurder door de dode hoek van een bus actief te bewaken. Het Blind Spot Information System (BLIS) waarschuwt de bestuurder actief wanneer zich fietsers, voetgangers of andere weggebruikers in de dode hoek van de bus bevinden. Dankzij Digital SideEye worden bestuurders niet alleen gewaarschuwd door visuele en akoestische signalen, maar kunnen ze ook meteen de gevaarlijke situatie bekijken via de camera met hoge resolutie op het HD-display in de cabine. Digital SideEye is dus ideaal om de veiligheid van kwetsbare weggebruikers in drukke straten of bij een drukke bushalte te vergroten.

Vraag nu direct uw offerte aan!

Visuele en akoestische waarschuwingen voor buschauffeurs

Digital SideEye is een afslagassistentsysteem dat kan worden gebruikt in de Verenigde Staten en binnen Europa. Bovendien kan Digital SideEye ook worden aangepast om te voldoen aan de Direct Vision Standard in het Verenigd Koninkrijk. Het systeem alarmeert bestuurders actief met visuele en akoestische waarschuwingen zodra andere weggebruikers, zoals voetgangers en fietsers, zich in de dode hoek van de bus bevinden. Digital SideEye gebruikt een combinatie van radarsignalen, camerabeelden met hoge resolutie en een rood waarschuwingssymbool op de monitor. Hierdoor heeft de buschauffeur altijd een goed zicht op de dode hoek naast de bus. Bovendien wordt de bestuurder bij het activeren van de richtingaanwijzer gewaarschuwd door een geluidsalarm zodra een kwetsbare weggebruiker zich in de detectiezone bevindt.

Méér veiligheid, méér zekerheid

Met Digital SideEye wordt de kans op een ongeval aanzienlijk verkleind. Dit Blind Spot Information System biedt bestuurders niet alleen een haarscherp zicht op de dode hoek, maar maakt ook gebruik van radardetectie om bestuurders actief te waarschuwen wanneer een weggebruiker zich in deze kritieke zone bevindt. Digital SideEye geeft buschauffeurs gemoedsrust, omdat ze weten dat ze hun bus veiliger door de drukke straten van een stad kunnen manoeuvreren.

Vertrouw op twee systemen

Digital SideEye kan effectief werken onder slechte weersomstandigheden. Omdat het systeem een combinatie van camerabeelden van hoge kwaliteit en radarsignalen gebruikt, heeft een chauffeur twee verschillende elektronische systemen die de benodigde informatie leveren. Doordat buschauffeurs overdag en in het donker de dode hoek te kunnen zien, kunnen ze hun werk met vertrouwen uitvoeren en moeiteloos manoeuvreren in elk verkeersscenario. Dit vergroot de veiligheid van de bestuurders en weggebruikers in de dode hoek van de bus.

Nauwkeurige detectie in een fractie van een seconde

Naast een digitale EMOS-camera met hoge resolutie bevat Digital SideEye ook een kortbereikradarunit. De radarunit is een kleine robuuste module die op de zijkant van een bus wordt gemonteerd. De sensor zendt 24GHz-radarsignalen uit met laag vermogen en ontvangt de door de objecten gereflecteerde radiosignalen. Met de ontvangen signalen kan de radarunit personen en objecten detecteren en bepalen of deze bewegen. De radarunit is ontworpen om deze radarwaarnemingen binnen 300 ms te verwerken. Hierdoor kunnen bestuurders onmiddellijk reageren en ongevallen voorkomen

     

Camera- en radardetectiecamerasysteem

Digital SideEye bestaat uit een digitale EMOS-camera, een kortbereikradarunit, een 7-inch digitale ELED-monitor en de benodigde bekabeling. Is uw voertuig al uitgerust met een zijcamera of kortbereikradar? Neem voor meer informatie gerust contact met ons op.

EMOS-camera
Het Digital SideEye-systeem bevat een digitale EMOS-camera met hoge resolutie en een 120°-lens die een breed beeld vastlegt. De schok- en trilbestendige camera is waterdicht (IP67 en IP69K) en biedt optimale beelden onder alle weersomstandigheden. De camera zit in een speciaal door Stoneridge-Orlaco ontworpen houder, die eenvoudig op de bus te monteren is.

Kortbereikradarunit
Digital SideEye maakt gebruik van één kortbereikradarunit. De unit is schok- en trilbestendig. De unit is waterdicht en heeft een detectiegebied van 3 meter bij 10 meter.

Kabelset
De Digital SideEye-kabels, door Stoneridge-Orlaco speciaal ontwikkeld, zijn ADR-goedgekeurd, voorzien van aangegoten, waterdichte aansluitingen en bestand tegen olie en benzine. De set bestaat uit een 4-pins Ethernet-kabel en een radarkabel met een adapterkabel.

Interface Box met Externe speaker
Met de krachtige speaker zijn de akoestische detectiesignaal duidelijk te horen in cabine van het voertuig

7-inch ELED-monitor
De ingebouwde 7-inch digitale ELED-monitor met hoge resolutie is schok- en trilbestendig en past de helderheid van het beeld automatisch aan, afhankelijk van de lichtomstandigheden buiten. Een verstelbare houder kan afzonderlijk worden besteld (0401290).

Analoge Version von SideEye

Neben einer digitalen Version von SideEye ist auch eine analoge Version erhältlich. Einige Busse sind bereits mit einem Drittanbieter-Display ausgestattet. Diese Systeme eignen sich zur Erweiterung der analogen Version von SideEye. Über die SRD-Schnittstelle werden Radarwarnsignale direkt in die Ausgabe auf dem vorhandenen Monitor integriert – über Overlays und akustische Signale. Dieser Vorgang kann entweder mit einem vorhandenen Stoneridge-Orlaco-Kamerasystem oder mit einem eigenen Display durchgeführt werden. Dank Erkennungs-Overlays auf den Videobildern können Fahrer sicherer, zuverlässiger und effizienter arbeiten.

Meer informatie

Vergroot de veiligheid met een camera-monitorsysteem van Stoneridge-Orlaco. Neem contact met ons op voor meer informatie over het Blind Spot Information System Digital SideEye of vraag een offerte aan.

Vraag offerte aan