Nieuws

  1. Stoneridge-Orlaco demonstreert volgende generatie MirrorEye op Busworld Brussel

    Stoneridge-Orlaco demonstreert volgende generatie MirrorEye op Busworld Brussel

    Stoneridge-Orlaco is van 7 - 12 oktober aanwezig op Busworld 2023 in Brussel (België). Tijdens het evenement demonstreren we de volgende generatie MirrorEye voor bussen. De volgende generatie van MirrorEye voor bussen is gebaseerd op reeds bewezen technologie en in grote hoeveelheden wordt geleverd aan onze OEM-klanten voor trucks. Deze nieuwe versie gaat verder dan de vereisten voor een cameramonitorsysteem (CMS). Uitgebreide revisie van componenten zorgt voor een verbeterde beschikbaarheid,...

    Lees meer

  2. Stoneridge-Orlaco introduceert Digital ForkView op LogiMAT 2022

    Stoneridge-Orlaco introduceert Digital ForkView op LogiMAT 2022

    Om goederen soepeler, sneller en veiliger te verplaatsen, introduceert Stoneridge-Orlaco het HD-camerasysteem Digital ForkView voor vorkheftrucks. Dankzij dit robuuste en compacte digitale camera- monitorsysteem heeft de chauffeur van een heftruck of reachtruck haarscherp zicht op de vork. Hierdoor kan de chauffeur de vorken in één vloeiende beweging in de palletopeningen steken, waardoor het magazijnproces wordt versneld en de productiviteit verhoogd. De nieuwe digitale oplossing zal te zien zi...

    Lees meer

  3. Stoneridge-Orlaco introduceert digitale ethernetmonitor

    Stoneridge-Orlaco introduceert digitale ethernetmonitor

    Stoneridge-Orlaco introduceert de nieuwe 7-inch ELED. De digitale ethernetmonitor is een aanvulling op het ethernetportfolio en is geschikt voor onze Ethernetcamera’s en integratie met radar. De nieuwe high-definition 7-inch ELED monitor geeft door zijn hoge resolutie een haarscherp beeld, waardoor een bestuurder optimaal zicht heeft op de werkomgeving. Dankzij zijn compacte formaat is de ELED uitermate geschikt voor zichtoplossingen voor bouwmachines, hijskranen, vrachtwagens, bussen en heft...

    Lees meer

  4. Turn Assist systeem SideEye voldoet nu ook aan Direct Vision Standard Londen

    Turn Assist systeem SideEye voldoet nu ook aan Direct Vision Standard Londen

    Het actieve camera- en radardetectiesysteem ‘SideEye’ van Stoneridge-Orlaco voldoet nu ook aan de eisen van de Direct Vision Standard. Voertuigen met dit dodehoeksysteem mogen ook na 1 maart 2021 de wereldstad Londen inrijden. Direct Vision Standard: veiligheidsvergunning voor Londen Om het aantal ongelukken in Londen terug te dringen, treedt vanaf 1 maart 2021 de Direct Vision Standard (DVS) in werking. Om de stad in te mogen, moeten alle zware voertuigen boven de 12 ton een veiligheidsverg...

    Lees meer

  5. Veiliger werken door camera op compacte machines

    Veiliger werken door camera op compacte machines

    Achteruitrijdcamera’s werden voor het eerst populair op grotere machines, zoals wielladers, dump trucks en graafmachines. Door het grote formaat van de machines ontstaan dode hoeken die door camera’s in beeld worden gebracht. Omdat het de veiligheid op de bouwplaats significant vergroot, worden camera’s nu ook steeds populairder op compacte machines. Comfortabeler én veiliger Een camera- monitorsysteem zorgt ervoor dat bestuurders duidelijk zicht hebben op de achterkant van de machine. Hierd...

    Lees meer

  6. Stoneridge-Orlaco introduceert actief camera- en radardetectiesysteem voor dode hoek

    Stoneridge-Orlaco introduceert actief camera- en radardetectiesysteem voor dode hoek

    Stoneridge-Orlaco introduceert het actieve camera- en radardetectiesysteem 'SideEye’ om de veiligheid in de dode hoeken te vergroten. Het systeem waarschuwt de chauffeur actief wanneer er fietsers, voetgangers of andere weggebruikers in de dode hoek van de vrachtwagen aanwezig zijn. SideEye verhoogt daarmee de veiligheid van kwetsbare weggebruikers in stedelijke omgevingen. SideEye is een gecertificeerd Kraftfart-bundesamt (KBA) afslagassistentsysteem. Het dodehoekwaarschuwingssysteem bestaat...

    Lees meer

  7. Derde award voor MirrorEye®

    Derde award voor MirrorEye®

    "MirrorEye is het meest innovatieve spiegelvervangende camerasysteem op de markt Automotive News heeft Stoneridge bekroond met een prestigieuze PACE 2020 Award voor het innovatieve MirrorEye® Camera Monitor System (CMS). Dit is de derde brancheonderscheiding die MirrorEye heeft ontvangen sinds oktober 2019. Tijdens de laatste Bussworld Europe ontving Stoneridge-Orlaco al het prestigieuze 2019 Busworld Innovation Label voor dit CMS. De award prijst MirrorEye tot de top van innovatieve ontwi...

    Lees meer

  8. Stoneridge-Orlaco introduceert de nieuwe HLED 7-inch- en GMSL-kabels

    Stoneridge-Orlaco introduceert de nieuwe HLED 7-inch- en GMSL-kabels

    Stoneridge-Orlaco introduceert de nieuwe HLED 7-inch monitor en een nieuwe dynamische GMSL-kabel. Deze nieuwe producten zijn een aanvulling op het portfolio GMSL-producten van Stoneridge-Orlaco.  Door zijn compactere afmetingen is de 7-inch HLED beter geschikt voor achteruitkijkoplossingen van zware apparatuur, bedrijfsvoertuigen en heftruck toepassingen. De nieuwe monitor is een compleet nieuw ontwerp vergeleken met de huidige 10-inch HLED. De glascoating aan de gehele voorzijde en het gevoe...

    Lees meer

  9. Draadloos camerasysteem voor kraanwagens biedt perfect zicht op hijswerk

    Draadloos camerasysteem voor kraanwagens biedt perfect zicht op hijswerk

    Stoneridge-Orlaco maakt met een nieuw draadloos camerasysteem hijsen met een kraanwagen veiliger en efficiënter. Het high-end en schokbestendige systeem biedt de machinist stabiel en scherp zicht op de lier, lading, locatie en de situatie daaromheen. De ontwikkeling van autolaadkranen heeft de afgelopen jaren niet stil gestaan, zo worden steeds meer kranen ontwikkeld voor speciale doeleinden. Autolaadkranen in het zwaardere segment worden bijvoorbeeld voorzien van een tweede knikarm. Hierdoor...

    Lees meer

  10. MirrorEye in het openbaar vervoer: meer veiligheid voor iedereen

    MirrorEye in het openbaar vervoer: meer veiligheid voor iedereen

    Het is maandagochtend. Een bezoek aan een busparkeerplaats in de buurt van Nordhausen, aan de zuidelijke rand van de Harz. Hier ontmoeten we Thomas Fricke, al 20 jaar als buschauffeur in dienst van het openbaarvervoerbedrijf Nordhausen, die op het begin van zijn dienst wacht. Sinds een half jaar rijdt hij regelmatig met een lijnbus waarin het MirrorEye camerasysteem is geïnstalleerd. Dat is ook vandaag de dag het geval. "Het was een beetje wennen voordat de monitoren net zo vaak werden gebrui...

    Lees meer

  11. 5x voordelen van camera’s op een vorkheftruck

    5x voordelen van camera’s op een vorkheftruck

    De heftruck is een van de meest voorkomende oorzaken van ongelukken bij bedrijven. De oorzaak? Het slechte zicht. Installeer je het camerasysteem Forkview, dan neemt het risico op ongevallen significant af. Bijkomend voordeel is dat de productiviteit stijgt en de kosten door schades dalen. Op onze website hebben we deze én meer voordelen op een rij gezet. 1. Veiligheid verhogen met meer zicht Als de vorkheftruck een lading heeft, is de voorkant helemaal geblokkeerd waardoor er vele dode hoek...

    Lees meer

  12. ATS Groep zet CornerEye in bij nieuwe aardgasvrachtwagens

    ATS Groep zet CornerEye in bij nieuwe aardgasvrachtwagens

    Bij ATS Groep in België worden 23 nieuwe vrachtwagens met de CornerEye dodehoekcamera van Stoneridge-Orlaco uitgerust. Als multidisciplinaire technologiegroep staan duurzaamheid en veiligheid bovenaan bij het leveren van oplossingen in Elektrotechniek, HVAC, Mechanica en distributie. Daar hoort ook veiligheid rond de vrachtwagens bij, onderweg en vooral op onoverzichtelijke bouwplaatsen. Wat Fleet manager Jeroen Van den Berghe betreft was de keuze snel gemaakt: “De demonstratie bij de IVECO-deal...

    Lees meer

  13. Draadloze communicatie rukt op in de agrarische sector

    Draadloze communicatie rukt op in de agrarische sector

    De agrarische industrie digitaliseert en automatiseert snel. Connectiviteit en datacommunicatie tussen landbouwmachines worden dus steeds belangrijker. Alleen hoogwaardige communicatie kan werkstromen volledig en betrouwbaar automatiseren. Veel agrarische ondernemers willen nauwkeuriger werken. Daarvoor moeten hun machines onderling betrouwbaar en veilig communiceren. Stoneridge-Orlaco ontwikkelt en produceert high end apparatuur voor uitstekende communicatie tussen landbouwvoertuigen. Door m...

    Lees meer

  14. Stoneridge-Orlaco wint Innovatie Label Busworld Europe

    Stoneridge-Orlaco wint Innovatie Label Busworld Europe

    Stoneridge-Orlaco heeft met MirrorEye® het prestigieuze Innovatie Label 2019 van de Busworld Awards gewonnen. De Busworld Awards zijn één van de belangrijkste prijzen in de bus- en touringcarsector. De prijzen werden uitgereikt tijdens Busworld Europe in Brussel (België). Alle 514 exposanten van de beurs kregen de mogelijkheid om mee te dingen voor de innovatieaward. Uiteindelijk behaalde Stoneridge-Orlaco met nog 18 exposanten de shortlist in de categorie ‘Innovation Label 2019’. De genomine...

    Lees meer

  15. MirrorEye™ op meer dan 10 bussen tijdens Busworld Europe

    MirrorEye™ op meer dan 10 bussen tijdens Busworld Europe

    Meer dan 10 bussen van verschillende OEM’ers staan op Busworld Europe in Brussel die voorzien zijn van MirrorEye van Stoneridge-Orlaco. Het innovatieve en geavanceerde camerasysteem is pas net op de markt, maar wordt nu al omarmd door OEM’s wereldwijd.  Buitenspiegels vervangen met MirrorEye MirrorEye bestaat uit twee High Definition (HD)-camera’s aan de zijkant van een voertuig die de buitenspiegels vervangen. Met de camera’s worden zo de wettelijk voorgeschreven zichtklassen II en IV afged...

    Lees meer

  16. Buscamera MirrorEye draagt bij aan verkeersveiligheid

    Buscamera MirrorEye draagt bij aan verkeersveiligheid

    Nauwe straten, veel fietsers en voetgangers en een hoop autoverkeer. Als buschauffeur in een drukke stad is goed zicht op de omgeving dan ook essentieel om ongevallen te voorkomen. Door conventionele spiegels te vervangen door MirrorEye, wordt het zicht rond een bus verbeterd waardoor de veiligheid van de chauffeur, de passagiers en andere weggebruikers wordt vergroot. Bussen en coaches rijden vaak in krappe en drukke steden waar zich veel fietsers en voetgangers bevinden. Ongevallen tussen b...

    Lees meer

  17. Jaarlijks veel ongevallen met heftrucks

    Jaarlijks veel ongevallen met heftrucks

    De heftruck is een van de meest voorkomende oorzaken van dodelijke ongelukken bij bedrijven. Dat stelt de Nederlandse Vereniging voor Veiligheidskunde (NVVK), een kennisplatform voor deskundigen op het gebied van veiligheid. Geregeld gaat het om zware ongevallen met de dood, een ziekenhuisopname of blijvend letsel tot gevolg. Bij ongeveer een derde van ongevallen gaat het om een aanrijding. Ook komt het voor dat omstanders bekneld raken tussen de heftruck en een muur of dat de lading op ieman...

    Lees meer

  18. Beter zicht en meer veiligheid bij vrachtwagens van SUEZ

    Beter zicht en meer veiligheid bij vrachtwagens van SUEZ

    Alles voor veiligheid Voor SUEZ Nederland is veiligheid van vitaal belang. Als Specialist Health & Safety was Ralph Kerkhoff betrokken bij het in gebruik nemen van CornerEye®, de dodehoekcamera van Orlaco. “Met ruim 850 eigen voertuigen in allerlei uitvoeringen rijden wij door gemeenten, woongebieden en bedrijventerreinen. Daarbij zijn verkeersveiligheid en de veiligheid van personen en verkeersdeelnemers topprioriteit. Ongevallen wil je echt onder alle omstandigheden voorkomen, zowel onder...

    Lees meer

  19. MCB zet Orlaco camerasysteem op DAF’s

    MCB zet Orlaco camerasysteem op DAF’s

    Metaalgroothandel MCB uit Valkenswaard heeft haar volledige wagenpark laten voorzien van een Orlaco camerasystem. DAF-dealer De Burgh Eindhoven is momenteel bezig om de camera’s op alle 70 DAF trekkers, plus nog eens 105 opleggers, te monteren. “Bij het werk dat wij doen moeten we bij de klant veel achteruit naar binnen rijden. Je rijdt dan eigenlijk gewoon één groot zwart gat in. Terwijl je bij deze camera precies kunt zien wat er binnen gebeurt, daarom is dit natuurlijk een top systeem...

    Lees meer

  20. Helft fietsers weet niet waar de dode hoek zit

    Helft fietsers weet niet waar de dode hoek zit

    Uit onderzoek is gebleken dat bijna 50 procent van de volwassenen niet weet waar de dode hoek van een vrachtwagen zit en waar je als fietser veilig staat in de buurt van een groot voertuig. 46 procent van alle ernstige dodehoekongevallen kent een dodelijke afloop. Dit terwijl dode hoeken eenvoudig en in real-time in beeld kunnen worden gebracht met camera’s. Er is onderzoek gedaan naar hoe volwassen fietsers en voorbijgangers omgaan met de dode hoek van grote voertuigen in het verkeer. Hier k...

    Lees meer

  21. Steeds meer ongevallen door gebrek aan overzicht tijdens wegwerkzaamheden: ‘Werken bij veegwagen is levensgevaarlijk’

    Steeds meer ongevallen door gebrek aan overzicht tijdens wegwerkzaamheden: ‘Werken bij veegwagen is levensgevaarlijk’

    Slecht zicht, krappe werkruimte, tijdsdruk, langsrazend verkeer. Werken rondom veegwagens is levensgevaarlijk, zeggen deskundigen. “Het werk lijkt simpel, maar is het niet.” Kort geleden nog vond tijdens reguliere onderhoudswerkzaamheden een ongeluk plaats waarbij een veegwagen en 2 wegwerkers betrokken waren. Door een gebrek aan overzicht belandde beide mannen onder de veegwagen. Het ongeluk benadrukt hoe gevaarlijk werken rondom veegwagens kan zijn. Het slechte zicht in het donker, l...

    Lees meer

  22. Help uw medewerkers ongevallen voorkomen!

    Help uw medewerkers ongevallen voorkomen!

    Deze maand komen zowel het Nederlandse (CBS) als het Duitse (Statistische Bundesamt) bureau voor statistiek met de officiële cijfers over ongelukken met vrachtwagens in 2018 naar buiten. Nu al is duidelijk dat beide landen een verontrustende stijging gaan noteren ten opzichte van 2017. U kunt voorkomen dat uw werknemers een bijdrage gaan leveren aan nog zorgwekkendere cijfers over 2019. Hoe? Met de zichtoplossingen van Stoneridge-Orlaco. In 2017 ging het in Nederland 1.484 keer mis met vr...

    Lees meer

  23. Frontzicht voor wielladers

    Frontzicht voor wielladers

    De laadbak van wielladers en shovels zorgt in veel situaties voor een beperkt zicht vanuit de cabine. De chauffeur moet dan werken op basis van het zicht boven, onder, links of rechts van de laadbak, terwijl de laadbak zelf voor een enorme dode hoek zorgt. Dode hoek De dode hoek zorgt voor gevaarlijke situaties rondom het voertuig. Mensen die voor de laadbak staan of voor het al dan niet rijdende voertuig langslopen worden slecht of niet gezien met alle nare gevolgen van dien. Frontzi...

    Lees meer

  24. Ethernet-zichtoplossingen; Flexibel in zicht en connectiviteit!

    Ethernet-zichtoplossingen; Flexibel in zicht en connectiviteit!

    In een markt waarin we sinds 1989 actief zijn, zien we de rol van zichtoplossingen veranderen van accessoires tot essentiële veiligheidscomponenten in de toekomst. Uitwisseling van data verhoogt de efficiëntie. We zien een werkomgeving waarin videogegevens tussen mobiele machines en het kantoor, op displays in cabines en smart devices worden gedeeld, om de productiviteit en veiligheid te verhogen. Deze zichtoplossingen worden geïmplementeerd in elke branche, van de bouw tot logistiek en van maga...

    Lees meer

  25. Maak rijden in het donker prettig en veilig!

    Maak rijden in het donker prettig en veilig!

    Laat licht en vroeg donker. Met slechts acht lichturen per dag bevinden we ons nog altijd in de donkere periode van het jaar. Het zijn voor uw vrachtwagenchauffeurs de zwaarste maanden. Goed zicht is bepaald geen zekerheid, maar tegelijkertijd mogen hun prestaties daar niet onder lijden. Juist in deze tijd hebben uw werknemers ondersteuning nodig. En die kunt u ze als transportbedrijf bieden met de zichtoplossingen van Stoneridge-Orlaco! Iedere vrachtwagenchauffeur kent het gevoel. Hij ri...

    Lees meer